I got some ornaments for my christmas tree today

Okej det snöade faktiskt imorse och det la sig lite i hörn. Blåste snö snarare än faktiskt snöade men folk i skolan kallade det "heavy snow fall" och "blizzard" hahaha, roligaste idag. En kille var lite smått fascinerad för han hade inte sett snö på 5 år, han flyttade hit från Arizona ganska nyligen. Och Stephanie (utbytesstudent från Taiwan) hade aldrig sett snö falla förut. Hon hade sett snö på marken men aldrig sett det snöa. Gud vad det känns som att vi lever i olika världar.

Sitter och tittar på TV, helt plötsligt tjuter det till och följande text kommer upp i rutan:

"BREAKING NEWS. Fayetteville police say the susptct who was shot by an officer this afternoon during an attempted bank robbery has died. We'll have more on this story, as well as the suspect's name coming up tonight on your 5 news"

Only in America. Nu är programmet inspelat så jag antar att det här hände förra veckan men ändå, så kan det vara..

Ser på Criminal Minds och jag har sett det här avsnittet förut, så äckligt. Handlar om en psyksjuk kille med multipla personligheter, så han kallar sig Amanda och har en sån sjukt läskig blick. Jag tycker att psykologiska skräckfilmer är det värsta, blod är inte alls lika äckligt. Däremot sånt som handlar om psykoser och störningar är riktigt obehagligt. Typ The Shining, såg den i åttan eller nian men vissa delar sitter fortfarande fast på näthinnan, usch alltså.

Jag har gjort av med äckligt mycket pengar senaste veckan, vill inte ens titta på kontot. Ska beställa svenska grejer från en svensk hemsida också så det kommer väl bli en 300 dollar på tio dagar eller så. Inte okej. Mamma & pappa, efter jul så ska jag försöka spara så mycket som det går. December är sämsta månaden.. måste köpa julklappar och allting.

Hade ett matteprov idag.. på ja.. jag vet inte ens vad det heter på engelska och ännu mindre på svenska.. hmm.. graphing parabolas, factoring, imaginary & real numbers, perfect squares, finding zeros, square root är det jag kommer på nu. Någon som har koll på vilken mattekurs i Sverige som innehåller det?

Idag åkte jag igenom en Drive Thru ATM och min fönsterruta hade frusit fast så jag fick krångla mig ur bilen och göra allt från marken ändå. Så mycket för Drive Thru. Sen hatar jag också att gamla bensinmackar (typ de enda som finns här omkring) inte tar mitt kreditkort utan jag måste gå in och förbetala. Sämst. Var inne på postkontoret i Hiwasse, minsta lilla byhålan här, en snabbis idag och det är som taget ur en film. Hela byhålan är det, allt är typ stenålder och små söta tanter jobbar i alla affärer. Sist när jag tankade där så krånglade mitt kort och de drog fel summa så hon som jobbade i kassan gick ut och tankade min bil haha.

Kallt som satan är det också, -8 imorse, -5 när jag åkte hem från skolan och -7 nu ikväll. Att vi har -7 här och ni i Sverige har 2 plus känns väl lite sådär haha. Men som varje år så börjar jag vänja mig vid kylan nu när det varit kallt i en vecka-tio dagar. Så nu fryser jag inte ihjäl när jag sticker näsan utanför dörren, även om jag tycker det är kallt.

Paketet är skickat idag också så vi får väl se när det anländer! Innan jul lovade de i alla fall men för min mors skull hoppas jag att det kommer tidigare, haha. Och att det inte fastnar i tullen!

Mycket babbel om ingenting blev det, puss på er!

emilia
2009-12-10 @ 07:05:16
Så lite så :) Ni har väl midterm finals rätt snart med tanke på julen? :) Och din matte låter lite som matte b, det man gör i början av den kursen? :)


URL: http://emiliaaj.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0