The talk

Nu har vi pratat med EF.

Jag har tackat nej till placeringen, och detta kunde jag göra för att jag hade en dubbelplacering (skulle ha bott med min IEC och hennes utbytesstudent till att börja med) och inte för att det var en storstad eller något annat. Samtidigt skriver de i en broschyr jag fått "Vi placerar inte studenter i storstäder.. pga att storstäder är farliga/det kan vara svårt att få kontakt på en stor skola.." så då tycker inte jag det är så schysst att de gör det, och definitivt inte när man som jag inte ens vill till en storstad och att det inte följer min profil överhuvudtaget. Enligt EF så skriver de såhär för att de sällan händer att man blir placerad i en storstad och för att 99% (????) vill komma till en storstad och därför ska de inte bli besvikna. Men nu blir ju jag besviken när jag hamnar i en storstad?

Aja, jag vet inte. Nu vet jag att jag inte kommer till central Phoenix i alla fall och hon har skrivit in i min ansökan att jag inte vill till en storstad. Jag kan fortfarande hamna i Arizona (eller någon helt annanstans).

Sen säger de också att det är svårt att hitta en placering såhär sent, och då speciellt skolplats. När jag pratade med dem förut så sa de att man har lika stor chans att få en bra placering och oavsett om man får en tidig eller sen placering. Men då stämmer ju inte det heller.. Jag tycker det är dåligt gjort av dem.


Anna åker till USA 09/10
2009-08-17 @ 10:27:37
ey, gud vad dåligt gjort av de ;o

Men jag håller tummarna för dig nu och hoppas att du kommer på något bra ställe (y)


URL: http://annizhiusa.blogg.se/
Kajsa
2009-08-17 @ 16:47:54
Hoppashoppashoppas att allt löser sig för dig!


URL: http://overatlanten.blogg.se/
Erika
2009-08-17 @ 16:57:37
Det är bra att du ringde och sa att du inte tyckte det kändes rätt. Bättre det än att komma fram och tänka att du ångra att du inte sa det från början. Jag hoppas dom hittar en familj till dig i en stad du verkligen kan tänka dig att bo i. Tycker det är så skönt med dig för du vill liksom inte hamna i en storstad, som dom andra 99%en vill. Härligt! Men jag håller verkligen tummarna!


URL: http://lifeinpg.blogg.se/
Erika
2009-08-17 @ 21:17:43
Ja helt rätt sagt, ska dom hitta en sämre placering bara för att det är så kort tid kvar eller? Det lär väl finnas någon som har ganska mycket av det du vill ha att erbjuda. Du vill väl hamna i en ganska liten stad eller? Men japp, jag hoppas verkligen det löser sig och ja, det som ändå är ganska bra med ef är ju att det är EF rätt igenom, så dom kan inte skylla på någon annan än sig själva. :)

Men hey, utbytesstudenter finns ju för att stötta varandra right! :)


URL: http://lifeinpg.blogg.se/
Erika
2009-08-18 @ 13:47:49
Aja det blir nog bra tillslut, du får nog din placering snart :) men vet du ifall dom börjar söka i hela USA nu igen eller är det fortfarande Arizona?

Det låter så himla härligt dte du skiver! För mig är det nog bara min värdfamiljs släktingar som vet om att jag kommer, och dagis barnen på min värdmammas jobb haha (hon driver det hemifrån). Men dte hamnar ganska många utbytesstudenter i min stad så :) Prince George är ganska stor för att vara i Canada, så den har mellan 70.000-80.000 invånare. Så jag är nöjd, det verkar vara en rätt mysig stad med många parker och sånt :)


URL: http://lifeinpg.blogg.se/
erika
2009-08-18 @ 13:58:51
Hey, är det okej om jag addar dig på msn? hahaha. antar att det är den e-mailen som du har uppgett vid kommentarerna. jaa jag är väldigt nöjd med storleken på staden, skolan är dock ganska liten 700 elever bara. Men det blir bra bra :)

Hmm.. ja vi har bara fått kontakt med henne en gång på typ 5 dagar, och hon skrev inte direkt grejer man vill veta i mailet till min värdmamma xD hahaha, men jag addar dig på msn :) fast jag ska logga ut nu ändå men vi kan ju snacka någon annan gång annars ;)


URL: http://lifeinpg.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0