Skrivet första kvällen

Jag vet inte riktigt var jag ska börja, det finns så mycket att skriva om! Inlägget kommer bli lite hattigt men det får ni stå ut med!

Just nu är klockan ungefär 8.45pm (kolla, jag börjar redan tänka i amerikanska banor..) och jag sitter i min säng och skriver detta på Word eftersom att den inte hittar någon internetanslutning, trots att det ska finnas. Får fråga imorgon, de hade typ startat upp det igår eller nåt så är ju möjligt att det inte funkar till 100.

Jag var sjukt nervös när jag skulle träffa familjen av någon anledning. De hade sagt att de skulle stå nedanför rulltrappan och när jag ser rulltrappan så ser jag också dem! Jesus var ungefär vad jag tänkte. Jag åkte i alla fall ner, de tog kort på mig när jag åkte i rulltrappan (haha) och sen fick jag en stor kram av Tami (host mom), sen kramade jag barnen och till sist Josh (host dad). Avery och Grady (barnen) hade gjort en stor, grön skylt som det stod Sandra på i stora bokstäver och runt om stod det saker som Welcome, Hi och lite sånt. Jag sa till de att skylten var fin och då blev de glada haha. Jag fick en bukett blommor också!

Vi hämtade ut bagaget och gick sedan mot bilen, en riktigt stor bil som det stod GMC eller nåt sånt på framme på grillen. När man tryckte på en knapp så öppnades bagageluckan.

När vi kom hem till huset fick jag en rundvandring och redan då kände jag mig helt lost! Sjukt stort och jag fattar fortfarande inte hur allt sitter ihop. Lite senare när jag skulle gå till mitt rum så visste jag inte vilket håll jag skulle gå så det slutade med att jag stod kvar där jag var haha, känns ju lite dumt att fråga om vägen när man precis varit där. Justde, jag har ett badrum som i princip är mitt eget, det enda är att Avery typ tvättar ansiktet och borstar tänderna där. Bara jag som duschar där!

Mitt rum är stort. Sängen är typ 2 meter bred (jag kan ligga längs med bredden utan att nå utanför sängen), TVn är typ 110*80cm, det finns massa byråer och en typ "walk-in-closet". Där i har familjen också lite grejer så den har jag inte helt för mig själv. TVn funkar tydligen inte än men imorgon mellan klockan 8 och 12 kommer det nån gubbe hit och fixar det.

Middag blev grillad kyckling, kokt potatis och kokt majs. Jag trodde inte ens att de gjorde kokt potatis här i staterna men där hade jag fel! Det var helt okej, däremot blev jag mätt efter halva eftersom det var så mycket. Till efterrätt var det nån spansk tårta som Josh's arbetskamrat hade rekommenderat honom, ingen större hit tyckte någon av oss.

Jag kommer aldrig lära mig alla katters namn. Josh säger att han inte kan alla än så då behöver jag inte känna mig dålig i alla fall, haha. Hundarna och hästarna har jag däremot koll på.
Dori och Jack är de enda hundarna som bor inomhus. De är båda två små och lurviga, Dori är vit och Jack svart. Jack påminner faktiskt om Dante förutom att han är svart och har längre ben. Sen har vi Pepsi (som ramlade i poolen och gjorde illa benet så hon fick smärtstillande för hundar), Amos, Dog, Zuko och en till jag precis glömde bort namnet på. De här hundarna bor ute och ser typ likadana ut, förutom en som är svart (Zuko).

Hästarna heter Rusty, Bella, Nina, Chestnut och Finn. Finn och Bella har tydligen fått ett föl (numera är Finn valack) som är på inridning i nån grannstad.

Med hästarna går också 7-8 åsnor med föl som tillhör grandma och grandpa. De har jag däremot bara sett på håll. Det finns också sköldpaddor på vägarna (har inte sett någon men de ska finnas), coyotes (typ vildhundar) och en jävla massa cikador som spelar som satan. Tur att mitt rum verkar vara ljudisolerat eller något för jag hör ingenting här inne. Dessutom finns det en chinchilla på kontoret (inte för att jag kommer ihåg hur man hittar dit).

Poolområdet (ja det är verkligen ett område) är galet. Det finns en fiskedamm, en rutschkana ner i poolen (som det strömmar vatten i) och ett fullt utrustad poolhus med ugn, stekytor, kylskåp och grill. Det var där vi lagade mat idag.

Imorgon ska vi till Walmart, annars inget inplanerat för jag ska få ta det lite lugnt. Josh jobbar tydligen med Walmart på nåt sätt (han pratade om nåt företag han äger också, jag vet inte hur allt hänger ihop) men han gillar det inte. Däremot ska han åka med dit för min skull, hehe. På fredag ska vi till skolan och kanske fixa amerikanskt mobilnummer och hämta bilen som jag ska ha. På lördag blir det party för då fyller Josh och hans syster år (och min mamma!). På söndag blir det eventuellt utbytesstudentträff hos min IEC.

På tisdagar och onsdagar kommer det en städ- och tvättant hit. Jag behöver alltså inte tvätta själv utan kan bara lämna det till henne. Jag kommer kanske tvätta själv ändå för Tami sa att hon brukar blanda ihop alla kläder och det kanske inte är så kul att jag får deras kläder och vice versa. Vi får se hur vi gör.

Jag ska uppdatera med bilder så fort jag har internet!

Förlåt för långt inlägg, tvekar på att det är nån annan än min mamma som orkat läsa ända hit. Puss på dig!

Det är ansträngande att prata engelska. Jag tänker det mesta på svenska och måste sen översätta innan jag säger det, då blir det liksom en fördröjning på några sekunder. Jag hittar inte heller ord och kan inte uttrycka mig som jag vill. Jag får bara de svenska orden i huvudet och engelskan typ blockeras. Jag skulle förklara hur skolsystemet fungerar i Sverige men jag tror bara att de blev mer förvirrande än de redan var.

En sak till, jag får rida hur mycket jag vill. Om jag vill rida lektioner så betalar Tami och Josh, snällt va?!


Angeline
2009-08-27 @ 20:28:45
jag är din andra trogna läsare förutom din mamma:)

Fan de är helt störta att du är där borta nu:O man skulle ju inte tacka nej till DIN STORA säng mysigt mysigt.

Håll mig uppdaterad:Dhihi

kramar

Anna är i USA 09/10
2009-08-27 @ 21:07:07
Jag typ hatar dig just nu.....är så grymt avundsjuk! Gaaah, människa. Haha, men hoppas du har det bra iaf :)


URL: http://annizhiusa.blogg.se/
Amanda aka Amzie
2009-08-30 @ 16:07:19
Gud vad du är cool som vågar dra iväg sådär! tummen upp


URL: http://amzie.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0