ARIZONA

Jag ska till Phoenix, Arizona!
Just nu har jag ingen familj, min IEC letar men om hon inte hittat någon innan jag kommer så ska jag bo hos henne. Hon trodde däremot inte att det skulle behövas.
Som det ser ut nu (det kan ändras) ska jag gå på Central High School, skolan har 2275 studenter och ligger mitt i Phoenix, över 60% är hispanics och det är mycket native americans.
Om jag får välja så byter jag gärna skola faktiskt.. Helst till en lite mindre..

Stephanie - utbytesstudent i USA 09/10
2009-08-15 @ 03:14:26
Jaha :D vad kul. Hur känns det? Jobbigt att du fick en så "platt" stat :P Du kommer älska phoenix!!! :D


URL: http://stephaniejf.blogg.se/
Anna åker till USA 09/10
2009-08-15 @ 09:02:06
Oh, gud vad kul :-D Har hört att Phonenix ska vara roligt att bo i! Sen är det ju vääääldigt varmt också ;-) Gud vad avundsjuk jag blir (a)


URL: http://annizhiusa.blogg.se/
emilia phoenix 08/09
2009-08-15 @ 12:46:36
Tja!

Gud vad roligt med Phoenix. Jag trodde inte heller att de placerade studenterna i stora städer, men jag såg det som en schysst förändring med en stad på tre miljoner när jag vanligtvis bor i en stad med 100 000. Hah! Apropå de olika etniciteterna.. I Arizona är en stor del av populationen hispanic, men många är absolut inte de "typiska" hispanic med gängen, bara snacka spanska osv.. Två av mina bästa vänner i USA var hispanic & native american.



Min IEC var Lynn Sutton! Vem är din?


URL: http://emiliaaj.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0